سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات سخت افزاری که پس اجرای اتاق سرور باید رعایت شود.

پس از طراحی اتاق سرور باید به یک سری نکات توجه کرد.

هانطور که می دانید اتاق سرور یکی از مهم ترین قسمت های سازمان است که دارای اطلاعات محرمانه و مهمی است. بنابراین بهتر است درب اتاق قفل باشد و افراد غیر مسئول وارد این اتاق نشوند. برای انجام این امر می توان از سنسور های منترل تردد استفاده کرد و یا درب اتاق سرور را به گونه ای طراحی کرد که نیاز به کلید برای باز کردن درب نباشد. به عنوان مثال می توان قفل های کارتی و یا رمزی استفاده کرد.

بهتر است از دوربین های cctv به همراه دستگاه ضبط دیجیتال که بتواند تصاویر را به صورت طولانی مدت ضبط کند، در اتاق سرور استفاده شود تا کلیه ورود و خروجی ها به اتاق کنترل شود.

وجود رطوبت و گرد و غبار در اتاق سرور می تواند باعث خسارت دیدن تجهیزات شود. گرد وغبار می تواند کارایی فن های  کیس ها و رک ها را مختل کند و مانع از کارکرد صحیح آن ها شود و در نتیجه باعث افزایش دما شوند. دمای استاندارد در اتاق سرور باید بین 20 الی 24 درجه سانتی گراد باشد. دمای بالا می تواند حتی باعث آتش سوزی در اتاق سرور شود.

( اتاق سرور باید فاقد پنجره باشد تا منافذی برای ورود گرد و غبار وجود نداشته باشد و همچنین وجود پنجره در اتاق سرور روی دمای اتاق تاثیر دارد. )

بهتر است سیستم روشنایی که در اجرای اتاق سرور استفاده می شود، به صورت خودکار باشد و به گونه ای طراحی شود که هنگام خروج افراد، به صورت خودکار خاموش شود. این امر هم در صرفه جویی انرژی کمک می کند و هم روشن بودن طولانی مدت چراغ ها سبب ایجاد گرما می شود که برای اتاق سرور مناسب نیست.

همچنین اتاق سرور باید از نور کافی برخوردار باشد تا فرد مسئول در صورت لزوم به راحتی به قطعات و تجهیزات دسترسی داشته باشد.